5 november 2017

WANDEL WOL

Na de Diabetes Challenge te hebben mee gelopen, daar een aantal “lelijke” wonden en letsels gezien te hebben, ben ik op onderzoek uit gegaan. Diabeten en andere mensen die geen risico voeten hebben lopen met wandelen/ hardlopen of sporten veel verwondingen aan hun voeten op. Voor de risico voet betekend dat in het ergste geval amputatie. Maar “elke stap telt” bij de risico patienten en ik wilde dus graag met een product gaan werken in de Medisch en Sport Pedicure Praktijk Nieuwerkerk dat de wandelaars/ sporters goed beschermt tegen dit soort letsels. De conclusie is werken met wandelwol in mijn praktijk .

Hieronder zal ik uitleggen wat het is en hoe te gebruiken.

Wat doet WandelWol:

Ontlast

Werkt preventief

Verzacht

Helpt het herstellend vermogen van de huid dmv lanoline

Hecht zich aan de sok, waardoor WandelWol op de juiste plek op de huid blijft zitten

Geen plakresten! Dus ook geschikt voor de gevoelige huid

100% biologisch, 100% afbreekbaar

Klontert niet, en rolt niet op

Wandelwol bestaat uit 100% schapenwol; het is geprepareerd voor zijn doel zonder chemische bewerkingen of chemische toevoegingen. Het materiaal is zacht, rijk aan lanoline (wolvet) wat er van nature al in zit en geeft u het gevoel te lopen op wolken. Wandelwol is door zijn natuurlijke afkomst biologisch afbreekbaar.

Wandelwol absorbeert transpiratievocht en ventileert. WandelWol zorgt voor warme voeten in de winter en verkoelt in de zomer. De Wandelwol verzacht ontstane blaren en voorkomt blaar-vorming. Werkt druk-ontlastend en huid-herstellend.

Onder andere toepasbaar bij blaarvorming, branderig gevoel of weinig vetpolster onder de bal van de voet.

WandelWol dient te worden gebruikt ter preventie van e/o ontlasting bij drukplekken, blaren enz. Het is géén geneesmiddel of bedoeld voor langdurig gebruik, louter kortdurend voor het desbetreffende moment zoals (lange afstand-)wandelingen, sport etc. Mocht u klachten of problemen hebben die langer van aard blijken; adviseer dan uw (medisch) pedicure, podoloog of huisarts.

Wanneer kunt u wandelwol gebruiken?

(Opkomende of ontstane) blaren waarbij de huid nog intact is

Likdoorns (slechts ter ontlasting, advies; laat deze deskundig verwijderen door een pedicure)

Branderig gevoel onder de bal van de voet

Pijnlijke drukplekken

Ter ontlasting bij een hielspoor (bezoek een podoloog)

Pijn bij hiel- of hakklachten (laat deze altijd aan een huisarts zien)

Bij stootnagels aan de voet door het sporten

Drukplekken tussen en onder de tenen van de voet

Te gebruiken ter ontlasting van de (grote) tenen om traumanagels (stootnagels) te verkomen

Wandelwol is geschikt voor alle sporten wandelaars, voetballers, hardlopers enz. maar natuurlijk ook voor shoppers, bouwvakkers, eigenlijk voor iedereen!!

Wandelwol wordt verkocht in zakjes van 10, 20 of 40 gram.

De prijzen van wandelwol zijn bij Medisch en Sport Pedicure Praktijk Nieuwerkerk gelijk aan de prijzen van www.wandelwol.nl

Wij hebben alle maten op voorraad  bel gerust om eens te komen kijken en voelen, ik geef graag uitleg.

Bel voor een tijdstip dat ons beiden uitkomt 06-21994017  bij geen gehoor een whatsapp mag ook 😉

Aangesloten bij ProVoet

Wij zijn aangesloten bij onafhankelijke branche-organisatie ProVoet.

Kwaliteitsregister Pedicures

Wij zijn geregistreerd in het ProCert KRP (Kwaliteitsregister Pedicures)

Register Pedi-sport register

Wij zijn geregistreerd in het Register Pedi-sport register